HTML

Utrechti napló

Friss topikok

  • tuttoi: Zoli! Miért nem folytatod a bloggodat? Nagy örömmel olvastam. Az e-mail cimemet tudod, h akarod be... (2008.05.14. 01:17) Szeneslapát és csokitorta
  • wanna: Végre hozzájutottam, hogy megint a naplódat olvassam,s a sok szomorúság meg bosszankodás meg honi ... (2007.12.19. 23:14) Születésnapomra : tanár úr, mosogasson
  • attila: Uram ez magyaran szolva odabasz nagyon tetszik lehet hogy en is igy kezdtem volna a palyafutasom... (2007.12.13. 22:43) Hollandá válok: lépésről lépésre
  • Zsombor: Zoli, nem tervezed frissíteni a blogot? :) (2007.11.17. 18:15) Búcsú Nicole-tól
  • Marci: Szia Zoli! Látom jó kalandos életed van odainn! És emellett még napló is, minden elismerésem:) az... (2007.10.24. 23:20) Tanulás és órák

Linkblog

Fázik a magyar

2007.09.06. 16:28 Fenrir

Mert kedden megoldódott a melegvíz-kérdés, miután egy velem egymagas, jókedvű holland pasas bekapcsolta a villanyórát és ezzel elindult a bioler, de nem működik a központi fűtés, s moist már 6-7 fok van esténként. Melegítőben aludtam. A török srác még jobban ki volt akadva miatta. Erhan egyébként sem találja a helyét: még kedden beszélgettünk arról, hogy milyen volt számára Amerika, amit egy példával illusztrált. Abban a college-ban, ahova járt (asszem Colorado államban egy pár ezres kisvárosban, de az államban nem vagyok biztos) pár hónappal a távozása után egy, a Columbine-ihoz hasonló mészárlás történt: diákok öltek diákokat hobbiból, puskával. Nos, Erhan azt mondta, hogy annyira unalmas, egysíkú volt számára Amerika, hogy ő is könnyen puskát fogott volna, ha maradnia kellett volna. Egy kicsit megijedtem, mikor ezt mondta, de egyébként írtó kedves emberke, csak picit teszetosza. Ma kezdődtek el az órái, s ő ma tudta meg, hogy mik lesznek az órái. De humorral kezeli a lustaságát, s ez nagyon szimpatikus. Viszont fázunk. A német lakótársat két napja nem láttam, mert otthon bezárkózik a barátnőjével. Ki se mozdulnak jószerivel a lakásból, filmet néznek a laptopon. A barátnővel futottam össze reggel, ő viszont nem tud angolul, így nem tudtam meg, hogy "what's up".  

Tegnap volt az első esős bicajozásom. Helyi jellegű eső esett: nagyon sűrű, de nagyon apró cseppekben hullik, s nem érzed, ha eláll, mert olyan nagy a levegő páratartalma. 10 perccel hamarabb alatt értem be az egyetemre, mint tegnap. A könyvtárban Michiellel találkoztam.

A telefon és az internet nem rendelhető, mivel nincs még bankszámlám. Nem azért kell a bankszámla, mert csak átutalással vagy csoportos beszedéssel lehet fizetni, így nem tudom miért kell, csak ötleteim vannak. Aki tudja, hogy miért kérnek gyakorlatilag mindenhez bankszámlaszámot, az kommentben küldje el nekem. A legjobb tippem szerint félnek a fizetésképtelen ügyfelektől. 

Michiel megmutatta nekem a campust. Nos, Lágymányoshoz nem hasonlítanám, mert nem ugyanaz az univerzum. Pedig a terület hasonló nagyságú, az épületek jellegükben nem különböznek, de mégis sokkal tágasabbak, s a funkcionalitásuk is megfelelő. Hogy mást ne mondjak: az épületek össze vannak kötve egymással függőfolyosókkal, ahol rengeteg kényelmes ülőhely, kávéautomata, internetes spotok vannak. Külön játékszoba van egy külön kulturális-közösségi épületben (!). Az építkezésnél ügyeltek arra is, hogy a lehető legnagyobb teret természetes fény világítsa meg. Az egyetemen kismillió klub működik: saját logó, klubkártya, discount, buli, board, színes lufi. Van a szocosoknak is, majd jól belépek.

Ha a hazai értelmiség -egyébként teljesen jogosan- panaszkodik, hogy milyen drágák lettek a könyvek az elmúlt években, akkor a holland kollégák is nyugodt szívvel tehetnek ugyanígy: ma voltam ugyanis a könyvesboltban. Vettem egy csillogó-villogó könyvet (Microeconomics and behavoir, 450 oldal) 68 euróért, majd egy kevésbé csillogó, 300 oldalas Regression methods könyvet 71 Euróért, melyben természetesen nincsenek képek (csak képletek, a két fonémasor hasonló, de mégse). Akinek van kedve, számolja át, én nem mertem pontosan, mert megütne a guta. Természetesen ezek kötelező könyvek, s így is volt 10 % discount rajtuk. Szerencsére csak 4 könyvet kell venni: a másik kettő közül az egyikből kifogytak, a másikról pedig nem is hallottak. Rövid kutatás után kiderült, hogy a professzor rossz címet adott meg: Missing Data helyett Missing Values lett a könyv címe, a rendszer pedig nem találta. Még szerencse, hogy már van internet, s pillanatok alatt utána lehet járni bárminek. Igazából nem dühített ez az elírás, mert ez olyan professzoros dolog: kb. emlékszik a könyvre, tudja mi van benne, s nem a Mindent vagy semmit játékban vagyunk, ahol mindent pontosan kell tudni. Egy kis lazaság és egy kis regresszió együtt: ez Hollandia.

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lippenyiutrecht.blog.hu/api/trackback/id/tr23158927

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Julcsi 2007.09.06. 18:56:19

Az előbb bejött Siró Viki a szobába hajat szárítani, és akkor felolvastam neki az első napodon írottakat, mire ő megkérdezte, hogy ha hazajössz, akkor ki fogod adni ezeket egy könyvben? :)
Jó látni/hallani, hogy találtál kedves embereket magad körül, a fejfájásos/agyfájásos érzés meg nagyon durva lehet... sokszor meggondolom majd, hogy valóban akarok-e külföldön tanulni/dolgozni :)
Nagyon tetszett a biciklikeresgélős rész :)
Ja amúgy ez első napból a favorit részek: Erhan és a tbc vizsgálat, valamint az első 2 "zuhanyzásod" története :)
Nálunk is nagyon nyálas idő van, hol esik, hol nem, a koliban kb fagyhalál, főleg éjjel. Azt nemtom, hány fok lehet, de az tuti, hogy nem fázom annyira, mint te. Javaslat: elektromos ágymelegítő. Egyszer már próbáltam és nagyon jó. Az ember a dereka alá tudja tenni, és akkor nincs többé didergés (kivéve ha milliókba kerül és ahhoz is bankszámla kell). Nekem sincs jobb tippem a bankszámláva kapcsolatban, mint a fizetőképtelenségtől való félelem.
Vikive átszámoltuk a tankönyv-árakat, de nem mondom meg mennyi, mert még a végén megüt a guta :) pedig mi szeretnénk még sok szép hasonlót olvasni...
Most mennem kell, várom a további történeteket
cupp
J

Apád · http://www.lippenyi.hu 2007.09.06. 23:20:07

Hello Zoli!
Próbáltam a korábbiakra is reagálni, de valami szőr van a benti szerverrel és csak hibaüzenetet kaptam vissza.
Amit eddig leírtál, az pont az, amire azt mondtam a pohár sör mellett, hogy írígyellek. Persze ne értsd igazán szó szerint. Újra átélem a kisebb, nagyobb felfedezések örömét, a rácsodálkozást meg hasonlókat. Köszi és szia.
Papa

Ancsa 2007.09.07. 00:48:22

Szia Zoli,

itt is hideg van, mert nem fűtenek! De azért a 6-7 foktól még messze vagyunk...Néztem tegnap Szávay Ágit, jobban mondva a másik szobában ment a tévé, és csak hallgattam, mert nem mertem nézni, annyira izgultam (kb. mint a Federer-Nadal döntőn). De most tök jó, mert kiesett Nadal. :) /Hehe, gonosz vigyor./ Na jó, ennyi tenisz épp elég, örülök, hogy jól vagy meg minden, írjál, ha tudsz!
(Majd írok valamikor hosszabb levelet is privát.)

Ciao!

Ancsa 2007.09.07. 00:51:56

Basztikuli, az előbb írtam egy kommentet, elküldtem, és elszállt valahova az éterbe. Szemétség.
Csak annyit írtam benne, hogy néztem tegnap Szávayt, jobban mondva hallgattam, mert annyira izgultam, mint a Federer-nadal döntőn a RG-on. De most tök jó, mert kiesett Nadal! /Gonosz vigyor/.

Ja, amúgy én is átszámoltam a könyvek árát...ez nagyon durva, adnak hozzájuk aranyrögöt is, hogy ennyibe kerül? Vagy hogy jaaaa, a bennük rejlő tudás...na, majd hazahozod és lefénymásoljuk jól! :)) (Csak vicceltem ám!)

Ciao!

Zsombor 2007.09.07. 16:34:56

irigyellek, szép kis város az az Utrecht :)
az egyetemnek a főépületében fogsz tanulni?

zsombor 2007.09.07. 16:45:34

Könyvek: kicsi rá az esély, hogy antikváriumban találsz tankönyvet, de a folyópart egyetem felőli oldalán van egy nagyon jó és relatíve olcsó boltocska, egy idős úr vezeti.
süti beállítások módosítása